נתניהו חנך את מערכת 'קלע דוד' לא רחוק ממקום מלחמת דוד וגוליית

    קובי פינקלר 3 Comment on נתניהו חנך את מערכת 'קלע דוד' לא רחוק ממקום מלחמת דוד וגוליית

    מערכת ההגנה האווירית 'קלע דוד' נחנכה וראה"מ בעת נאומו התייחס לדוד המלך ולמלחמתו בגוליית שהתקיימה במרחק לא רב ממקום נאומו

    ראש הממשלה, בנימין נתניהו
    10:38
    06.05.24
    יענקל'ה פרידמן No Comments on משה מספר ליענקל'ה: "ראיתי את מנגלה מול העיניים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם בטקס קליטה מבצעית של מערכת ההגנה האווירית 'קלע דוד', בבסיס חיל האוויר שבחצור.

    מערכת ההגנה האווירית "קלע דוד" הינה מערכת ליירוט טילים, אשר פותחה בשיתוף התעשיות הביטחוניות הישראליות והאמריקאיות. הייעוד העיקרי של המערכת הוא מתן מענה לטילים בטווח בינוני ארוך.

    באירוע השתתפו שר הביטחון אביגדור ליברמן, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, מפקד חיל האוויר אלוף אמיר אשל, ראש ה-MBA ג'יימס סירינג ומפקד מערך ההגנה האווירית תא"ל צביקה חיימוביץ'.

    "אנו מוסיפים היום נדבך משמעותי לעצמתה של מדינת ישראל. מערכת 'קלע דוד', שרביט קסמים, מצטרפת לפיתוחים טכנולוגיים קודמים כמו כיפת ברזל ומערכת החץ. הם יגנו על ישראל, על אזרחינו, על ערינו, על מדינתנו".

    "יש כאן טכנולוגיה פורצת דרך וישראל ממשיכה להוביל בעולם בתחום זה. כושר ההמצאה של אנשינו ורוח הקרב של חיילינו מכפילים את כוחנו מול אויבנו והם מאפשרים לנו לא רק להגן על העורף, אלא להשיג ניצחון בקרב. אני מייחס חשיבות גדולה מאוד ליכולתנו להגן על העורף. הוכחנו את זה בהקצאת אמצעים, בייצור מיירטים ובאמצעים אחרים".

    "אבל עם כל החשיבות שאני מייחס ליכולת ההגנה שלנו, אני חוזר ומבהיר: המבקש להכותנו – יוכה. המאיים על קיומנו – ישים עצמו בסכנת קיום. לגישה הזאת מקורות עתיקים. לא רחוק מכאן נמצא עמק האלה, בו גבר דוד על גוליית באמצעות קלע דוד. דוד המלך הגן על עם ישראל מפני אויביו לפני 3,000 שנה. הוא עשה זאת בשילוב של תעוזה בלתי רגילה וכושר המצאה בלתי רגיל, הרי אנחנו מכירים את האמירה שהיא עתיקת יומין, "המעז מנצח".

    "כעם עתיק וכחפץ חיים, אנחנו ממשיכים לצעוד בדרכו של דוד המלך. חרב דוד בידינו, קלע דוד בשמינו וסמל המגן דוד על דגלנו. נצרף עוצמה לרוח ונבטיח את נצח ישראל" אמר רה"מ.

    מערכת "קלע דוד" נחשבת למערכת החדשנית והמהפכנית ביותר במשפחת מערכות היירוט בעולם. מערכת זו, אשר תהווה חלק ממערך ההגנה הרב שכבתית שמפתחת מנהלת "חומה" בשיתוף חיל האוויר, תאפשר להתמודד ביעילות רבה יותר עם מגוון רחב מאוד של איומים קיימים ועתידיים על מדינת ישראל.

    "קלע דוד " או בשמה הישן "שרביט קסמים" תעניק שכבת הגנה נוספת מפני טילים ורקטות לטווח קצר ובינוני (בדגש על איומים מדויקים), וכן תוסיף הזדמנויות יירוט למערכת נשק ה"חץ". בכך תאפשר המערכת את עיבוי מערכת ההגנה על מדינת ישראל פני איומי הטילים והרקטות.

    הקבלן הראשי לפיתוח מערכת הנשק "שרביט קסמים" הינה חברת רפאל, אשר פועל בשיתוף חברת "Raytheon" האמריקנית. מכ"מ ה-MMR פותח ע"י אלתא- חטיבה וחברת בת של התעשייה האווירית. את מערכת השליטה והבקרה "שקד זהב" פיתחה אלישרא מקבוצת אלביט מערכות.

    "זו לא הכמות של הסוללות, זו לא הפריסה. המערכת הזו יכולה לטפל באיומים בכל שטח המדינה ומכאן ייחודיותה", אומר קצין בכיר במערך קלע דוד.

    חשוב להזכיר כי תפילתנו, כיהודים שומרי תורה ומצוות היא שנזכה שיתקיים בנו הפסוק "ד' ילחם לכם ואתם תחרישון"



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      כוחי ועוצם ידי כמה רהב וגאוה
      לא זו דרכו של דוד

    2. 1

      ממתי התמונה האם הוא צובע את השער כשהיה צעיר הוא רצה להרשים וצבע ללבן והיום ההפך? כנראה הבן אדם משועמם